Wednesday, February 29, 2012

BuKaN ku RiNdU,cuma..

sudah hampir kurang lebih 2 minggu saya dan dia mendiamkan diri untuk hubungan kami.Dalam masa dua minggu itu jugalah saya sentiasa menyemak inbox saya kalau-kalau si dia ada menghantar mesej kepada saya.Bukan saya berharap atau masih tidak redha dengan keputusan ini atau merindui si dia tapi cuma sekadar ingin tahu apakah keadaan si dia ok sahaja.Alhamdulillah,dia juga mampu menerima keputusan ini dan nyata sangat redha.
Namun,sejam tadi saya membuka laman muka buku ini dan terlihat ada mesej di inbox.Lantas saya membuka dan tertera mesej di situ ''take care selalu'',saya terdiam.Dia menghantar mesej itu.Hanya itu.

***
Dua hari yang lepas saya menelefon emak di kampung.Kami berbual seperti biasa sambil diganggu oleh adik-adikku yang nakal itu diselang-seli dengan gelak tawa emak dan adik-adik serta saya.Saya berdoa agar emak tidak menanyakan perihal saya dan dia sebab saya tidak tahu apa jawapan yang terbaik untuk diberitahukan kepada emak.Dulu,masa saya dan dia memberhentikan seketika hubungan kami,saya ada memberitahu emak,tapi emak marah saya balik and then cakap "kesian kat menantu mak,tak baik awak buat macam tu".Saya hanya tergelak sebab emak gunakan word ''menantu''Emak memang berkenan dengan dia sejak pandang pertama lagi.Emak ingat muka si dia pun sebab emak teringat yang dia pernah naik basikal dan macam nak langgar mirul(sepupu saya).Itu cerita emak tak tahulah pula betul ke tidak atau emak tersalah orang.Tapi emak memang suka dia pun.Itu cerita tentang emak saya.
Nak dijadikan cerita,memang emak bertanyakan pun perihal si dia.Saya diam dan terus menukar topik.Emak perasan saya tukar topik dan melayan sahaja saya.

Apa-apapun yang terjadi,saya mesti tekad dengan keputusan saya.Saya lebih rela tinggalkan ini dari disiksa api neraka yang bahan bakarnya dari batu dan menusia.Tapi jauh di sudut hati saya mendoakan agar saya menemui jodoh yang baik dan diredhaiNya.
Selepas solat,saya sentiasa berdoa agar di beri petunjuk yang jelas tentang jodoh ini.
"ya Allah ya Tuhanku,Engkau kurniakanlah kepada ku jodoh yang baik.Jika dia adalah jodohku Engkau permudahkanlah jalan kami,namun jika dia bukan yang Engkau redhai untukku lepaskanlah dia dariku dengan cara yang baik.Aamiin.''

Astaghfirullah......

maaf,coretan hati saya yg mungkin membuatkan tekak anda kembang dan mungkin akan ada yg mengutuk bertubi-tubi tanpa henti.he.Tapi,percayalah!blog ini blog saya,jadi suka hati saya lah nak tulis ape.he.Bukan,apa yang baik ambillah sebagai pengajaran,yang buruk jadikan sempadan.Dan jika ada yang ingin untuk menasihati saya bolehlah membuat sedemikian.Saya sangat mengalukan.

jiwa mutmaiinah,
1204am
bayt ghuraba'

No comments:

Post a Comment

Salju Sakura