Monday, February 20, 2012

rupanya DIA dengar..

Aduss..
Terkejut saya di buatnya ketika seorang lecturer masuk ke kelas saya tadi.Puas saya menenangkan hati sendiri yang memang tak tentu arah di buatnya dengan pertukaran tiba-tiba lecturer di saat-saat tengah happy datang lambat.hu.

kata seorang teman kepada saya ketika kami sama-sama menuju ke tangga,"nasib baik ni kelas dr.imad,kalau dr.adnan mesti kita kena datang awal kan?''

Bagai batu menghempap jari,kelibat seseorang yang cukup di kenali.Wajah tampannya yang membuatkan ramai manusia sentiasa ingat.Gaya smartnya yang sentiasa menjadi bualan si gadis jelita.DR.ADNAN!! Mana dr imad?
Saya memandang teman saya,dan kami sama-sama mengucapkan kalimah "kita baru je cakap tadi".Saya bangun dan menukar tempat duduk di belakang orang arab supaya saya dapat melindungi diri dari di lihat dr.adnan.Walaupun sudah 2 sem saya belajar dengan dr.adnan,dan ternyata cara pengajaran beliau memang  superb,dan kami sangat faham dengan apa yang ingin di sampaikan,tapi saya tidak boleh menipu diri saya,perasaan takut berdepan dengan dr.adnan masih berbaki lagi dalam jiwa gadis melayu saya ini.

Saya ingat lagi,minggu lepasnya saya berbisik dalam hati saya,"kenapa lah aku tak faham apa yang dr.imad nak cakap ni,kalau dr.adnan ajar maybe faham kot".Sekali,Allah tunjuk pada saya.Memang dr.adnan yang ganti dr.imad.Rupa-rupanya Allah masih memandang saya.Allah masih mendengar apa yang saya bisikkan dalam lubuk hati yang kecil ini.

Selama ini saya berprasangka terhadap Allah.Kononnya Allah tidak dengar permintaan saya.Tapi tidak sebenarnya.Allah masih lagi melihat saya dan masih sudi mengabulkan permintaan saya.

Jadi perbanyakkanlah berdoa dan meminta pada Allah dengan ikhlas kerana DIA pasti akan memaqbulkan doa kita.Kerana DIA sangat tahu apa yang diperlukan hambaNya.Jangan malu minta dengan Allah nanti kita di gelar bodoh sombong.Dari kita meminta selain Allah baik kita minta dari Allah.

coretan insaf
hamba ghuraba'
11.46pm

No comments:

Post a Comment

Salju Sakura