Friday, January 17, 2014

Mamat PELIK

Lama juga rasanya tak hapdate belog ni.Sibuk sikit dengan study yang haru biru dan kacau bilau yang membotakkan seluruh kepala.Di kesempatan mata yang tak tertutup ni,bolehlah saya menghapdate belog ni kan.

cerita pagi ini adalah berkaitan seorang kawan saya.Dia lelaki.Dia classmate saya untuk satu sem ni.Dia kira junior saya tapi umurnya lagi tua dari saya,i guess.Sepanjang satu sem ni saya tak pernah bercakap dengan dia walaupun namanya sering meniti di bibir saya.Saya gelarkan dia Farz.

First time saya kenal dia ni,bukan main benci lagi saya pada dia.Sebab dia sound direct kawan saya.Padahal junior kot,bajet tahu serba serbi.Ok,nak dijadikan cerita,dia ada usya kawan saya ni and start from that moment la nama dia meniti di bibir saya dan rakan-rakan yang lain.Bukan setakat yang rapat dengan saya,malah satu batch bercerita pasal Farz ni.

Pada pandangan mata saya ni,dia ni nampak berlagak nak mati.Sombong,angkuh and PELIK.Saya ingat saya je yang rasa dia pelik,rupanya semua orang pun rasa dia pelik termasuk kawan-kawan lelaki.So, i guess dia ni memang pelik la kalau semua pun tak boleh nak masuk dengan dia.

Tapi,sejak kawan saya reject dia ni sebab sakit hati tahap gaban kat dia,Farz ni start mesej saya.Saya pun pelik juga tapi saya dapat hidu dia rapat dengan saya sebab kawan saya .Mula-mula saya tak rasa pun nak layan mamat ni sebab dia ni berlagak and suka tunjuk kemegahan yang dia ada menurut cerita kawan saya lah.But,saya rasa terpanggil-panggil nak kenal siapa dia ni,and sejauh mana kebenaran bahawa dia ni berlagak.So,saya try lah kawan dengan dia.Mula-mula boleh handle but lama-lama mamat ni dah start tunjuk belang dia.Makin lama makin berlagak.Semua kehebatan keluarga dia,dia nak cerita pada saya.Saya dah start bosan sebab tak pernah jumpa orang macam poyo macam ni.Kawan-kawan saya pun ada je anak orang kaya yang bapak diorang gaji berbelas ribu,tapi tidaklah sebelagak mamat ni.

mula-mula saya boleh sabar,tapi lama-lama,i cannot gi with him lah.So,disebabkan rasa menyampah saya dekat dia ni,terjadi perselisihan kecil antara kami.Dia ni selalu berlagak profesional tapi hampeh.Asal ada masalah sikit deactive facebook.Lantak dia lah.

Tapi,bila makin lama saya terfikir.Saya ni main lepas cakap je dengan dia sebab niat saya nak ubah dia totally different.Tapi,sepatutnya saya kena terima dulu keadaan dia,buka ubah dulu.So,misi saya nak ubah dia supaya tak jadoi pelik musnah.Grrr..

harap tak jumpa dah orang pelik macam ni.he

sebenarnya dia ni sunyi sebab tu kadang-kadang nak tarik perhatian orang tapi caranya tak betul.Harap dia dapat jumpa seseorang yang boleh tolong dia.


No comments:

Post a Comment

Salju Sakura