Sunday, November 17, 2013

Rasa Itu

Mengakui di usia begini,tidak betah melihat impian diri dimiliki orang lain.Pada mulanya,aku sendiri mengambil keputusan untuk buat tidak tahu tatkala melihat kegembiraan mereka.Menyibukkan diri dengan buku-buku yang bertambun dan assignment serta presentation yang bersusun dalam list untuk diselesaikan sebagai student master.

Siapa sahaja pun mengerti bahawa perkahwinan itu adalah impian semua insan.Begitu juga aku walau sekuat manapun menafikan akan keinginannya atas alasan tidak mahu mendera jiwa.Sangat cemburu melihat mereka yang muda dari ku dapat melangsungkan perkahwinan.Aku juga mengerti itu adalah kerja Tuhan,tiada siapa pun yang mampu menghalangnya.Melalui hari-hari dengan impian ini bersama kekasih hati sangat melukakan hatiku.Tidak berani aku menyuarakan hasrat tentang perkahwinan kepadanya disebabkan dia baru sahaja tamat pengajian.Aku biarkan masa membawa semuanya.

Mungkin sekarang,orang akan sibuk bertanya kepada ustaz ustazah bagaimana menghadapi perkahwinan atau rumah yang bahagia,bagaimana menyiapkan diri dan segalanya,tetapi mungkin aku akan bertanya, bagaimana menghilangkan rasa ingin berkahwin.

Kadang-kadang,aku berjaya menempuhinya,kadang-kadang aku juga kalah dan saat itu kekalahan aku bersama leraian air mata.

cet..poyo!!!! Kembali ke matlamat asal..

Ok saya baru ketemui cara untuk kurangkan rasa ingin berkahwin yang membuak.Saya percaya ramai dari kita yang mampu menahannya,tetapi pertahanan itu tiba-tiba hancur dek kerana tengok gambar kawan-kawan kita yang kahwin di fb.Jadi saya sarankan kita semua tutup mata bila part orang post gamba kahwin. Atau hide sahaja post mereka dari home kita supaya kebahagiaan mereka tak mengganggu gugat kehidupan kita.Kita bukan cemburu,cuma kita mahu melindungi diri dan hati kita.Lebih-lebih lagi yang tengah berkaple ye..Sila buat macam ni.Cemburu dekat orang yang tengah single sebab perasaan nak kahwin kurang membuak di hati mereka.Ok,jadi kepada yang dah kaple buat-buat la macam single ok. Hehe

wallah

No comments:

Post a Comment

Salju Sakura