Tuesday, December 21, 2010

HaTI mENanGIs


SEDIH..
satu perasaan yang lahir dr hati ..
terzahir d wajah..
satu perasaan yg paling sukar d gambarkan..
semua manusia merasai perasaan sebegini..
kerna ianya anugerah dr Illahi yg tidak terhingga..
namun..
dengan sedih jugak..
macam2 boley berlaku..
ada owang bile sedey jd bertambah baik..
ade owang bile sedey jd lagi kurang baik..
tp semenyer berbalik pada iman kite sendiri..


aku jua tidak terlepas di uji dengan perasaan ini..
SEDIH..
sehingga mampu mengalirkan air mata suci yg hanya berhak untuk RABB..
sungguh tidak ku sangka..
sepanjang perjalanan aku dalam "mendidik diri"..
aku melalui begitu banyak perubahan..
dari jahiliyyah yg aku banyak wat ..
sehingga aku mampu membuangnya sedikit demi sedikit..
walaupun bukan 100%..

klu dulu aku tidak tahu kenapa aku berada di jalan ini..
aku tidak merasai kepayahan berada di jalan ini..
dan aku tidak merasai kelazatan berada d jalan ini..
semuanya aku tidak rasa kerana mungkin ..
mungkin aku belum lagi merasai kemanisan berjuang di jalan Allah..
tapi skunk...
aku mulai rasa semua itu..
aku mulai rasa kemanisan dalam kepayahan berada di jalan ini..
begitu banyak halangan dan kritikan..
sehingga aku hampir terkedu suatu ketika dulu..

dan kini..
pada saat ini..
aku menangis kerana aku gagal mengawal perasaan sbg da'ie..
aku tewas dgn kritikan..
aku sedaya upaya untuk berubah..
tp tiada yang menyetujui ape yg aku zahirkan..
mungin sakit d hati mereka..
oh!!!sungguh tidak ku berniat..
untuk membuat mereka terluka...
aku cume mahu mengislahkan diriku..
dan berdawah kepada diriku...
huhuhu...
series sedeh.....

namun..
ini adalah pengajaran wat ku..
ape2 yg berlaku selepas ini aku akan tempuh dengan tabah..
mungkin aku tidak menzahirkan apa yg tidak mereka suke..
biarlah aku dan Allah yang tahu..

moge Allah beri kekuatan..
aamiin....

No comments:

Post a Comment

Salju Sakura