Friday, December 9, 2011

TERsibuk !!!

Tak silap aku,hari ni macam dah masuk 3 minggu hak adik-adik tak dipenuhi.Urusan dunia telah menyibukkan aku sehingga urusan akhirat ku sedikit terganggu.Imtihan thani(ujian 2) yang telah bermula pada tarikh 1 dis bersambung pula pada 4 dis dan berterusan sehingga 8 dis seakan-akan tidak lansung memberi ruang untuk aku bertemu adik-adikku walau seketika cuma.Walau cuma memeluk mereka melepaskan rindu yang terbeban ini.Aduss..kepala seperti di hempap buah kelapa bila mengenangkan hal ini.

Dari awal-awal lagi aku tidak mahu menerima tawaran menjadi "mak" kepada budak2 ini.Tapi setelah "mak lama" dan "mak baru" serta "adik beradik" lain meletakkan harapan yang tinggi menggunung setinggi gunung tahan makanya aku menerima tawaran ini.Bukan aku tidak mahu berbakti pada jalan "duduk & terbaring" ini,tapi mengenangkan kelemahan dan kemalasan diri yang melantun-lantun untuk bergerak ke sana ke mari ini telah menghalangi jalan aku.Tapi,insyaAllah aku akan tetap cuba sedaya upaya aku untuk terus berjuang memimpin tangan adik-adik ini dalam jalan "duduk &terbaring" agar meraka pula yang akan menjadi tulang belakang pada jalan ini.

Mataku sungguh berat menahan rasa mengantuk yang tidak terkira membantutkan niat aku untuk menulis begitu panjang pada malam ini sepanjang post yg ditulis oleh inche gabbana.Jadi aku akhiri post ini dengan rasa berat kepalanya dengan harapan agar masih ada ruang untuk aku berjuang.

9.38malam
suhu 9 celcius,irbid


No comments:

Post a Comment

Salju Sakura